Majdnem 60
2015. július 06. írta: Bayer Antal

Majdnem 60

karton60bayer.jpgNyáron nehéz születésnapra társaságot verbuválni, ezért hát azt találtam ki magamnak, hogy önkényesen pár nappal előrehozom az ünneplést (június közepére). Bár még így is voltak, akik már elkezdték a nyaralást, vagy más lemondhatatlan okból nem tudtak velünk tartani, mindkét összejövetel remekül sikerült – a „képregényes” a kArton galériában, az „osztálytársas-évfolyamtársas-munkatársas” a Bálint kávézóban.

A kArtonban „10 év – 60 év” címmel hirdettem meg az eseményt, amelyre azokat hívtam meg, akikkel a képregények révén ismerkedtem meg, túlnyomórészt az elmúlt tíz év során. Láng István (a kivétel, hisz vele legalább 35 éve, hogy először találkoztunk), Németh Vladimir, Cserkuti Dávid, Vass Róbert, Szép Eszter és Fritz Zoltán volt olyan kedves, hogy vállalta a beszélgetőpartner szerepét és az oda-vissza kérdezést-válaszolást. De eljött szinte mindenki, aki csak tehette, és akivel munkakapcsolatba kerültem kiadóként, szerkesztőként, kritikusként, íróként, fesztiválszervezőként, szépen megtelt a terem. Ott volt a rajzolók közül Marabu, Koska Zoltán, Molnár Gábor, Halter András, Haránt Artúr, Fórizs Gergely és Vincze Nóra, a kiadótársak közül Takács Eleonóra, Simon István, Harza Tamás, Kovács Milán és Orosz László, valamint Zsigó Bianka, Bogár István, Verebics János, Kiss Ferenc, Szécsi Zoltán, Juhász Gábor, Fodor Péter, Koncz Ákos, Kránicz Bence, Giovanni Gallotta, és biztos kifelejtettem még pár nevet, elnézést tőlük.

És megleptek egy csomó mindennel!

Sajnos, fotó kevés készült (köszönet Vass Robinak ezért a párért), az ajándékokat utólag fényképeztem le/szkenneltem be.

karton60bayerlang.jpg

Láng Istvánnal

karton60cserkuti.jpg

Cserkuti Dáviddal

karton60fritzbayerszep.jpg

Szép Eszterrel és a „végszóra” befutó Fritz Zoltánnal

karton60_ajandekok.jpg

Az ajándékhalmaz

60kozosrajz.jpg

Közös, helyben rögtönzött rajz: Fórizs Gergely (Sea Zombies-horgony), Molnár Gábor (fémagár), Halter András (esernyős, szívószálas figura), Szécsi Zoltán (sörkorsós figura), Harza Tamás (Pókfej), Koska Zoltán (Spiff nyomozó), Fodor Péter (Bayer-Batman), Haránt Artúr (jazzszaxofonos), Cserkuti Dávid (vivátoló figura), Verebics János (Bucó), Vincze Nóra (tolvaj a Múzeumból) és Vass Róbert (Ágoston, nukleáris baromfi) munkája.

bayer60halter_kicsi.jpg

Halter András portréja rólam

fritz_palinka60_1.JPG

fritz_palinka60_4.JPG

fritz_palinka60_2.JPG

Fritz Zoli ribizlipálinkája Matyómannal és Nero Blancóval

karton60fritzbayerharant.jpg

Haránt Artúr éppen átadja az általa átdesignolt „Nero” és „Blanco” kézműves söröket.

60dudas-rajz.jpg

Dudás Győző „60-as” rajza (ez már másnapról)

Az est és az elmúlt tíz év lezárásaként pedig bejelentettem, hogy lemondok az MKSZ társ-ügyvivői posztjáról, visszavonulok az aktív szervezőmunkából, és a továbbiakban főleg fordítóként, kiadóként és íróként fogok ügyködni a hazai képregényben.

süti beállítások módosítása